Majoritatea incaltarilor de vara nu sunt bune pentru picioarele tale. Ce solutii ai la dispozitie?



Expertii de la American Podiatric Medical Association te avertizeaza ca vara poti sa ai probleme cu picioarele daca obisnuiesti sa porti slapi, balerini si sandale cu platforma.
Riscul de a suferi de dureri cronice ale picioarelor este mai ridicat mai ales la femei pentru ca poarta incaltari necorespunzatoare, in timp ce majoritatea barbatilor se incalta adecvat.
Tocmai din aceasta cauza articolul se va axa in principal pe incaltamintea  femeilor.

Balerinii

A merge cu balerini este ca si cum ai merge pe carton fara nici un suport pentru bolta plantara, ceea ce poate contribui la o afectiune dureroasa denumita fasciita plantara. Aceasta este cauzata de o intindere sau o ruptura a fasciei piciorului, o membrana fibroasa care ruleaza de la calcai la baza degetelor. Este o inflamatie si se traduce printr-o puternica durere in talpa sau in calcai. In timp, purtatul balerinilor poate duce la dezvoltarea excesiva a oaselor din partea dorsala a piciorului.

Slapii

Cand vorbesti de vara si incaltari este imposibil sa nu te gandesti la slapi. Multi ii prefera pentru ca lasa libertate degetelor, dar nici ei nu sunt buni pentru picioare. Slapii sunt utili la plaja, piscine si dusuri. In cazul mersului prelungit expertii te sfatuiesc sa folosesti incaltari adevarate. Slapii nu sunt recomandati pentru sport, drumetii si mers pe jos deoarece nu stabilizeaza articulatiile piciorului , nu ofera nici un sprijin boltii plantare, iar majoritatea au talpa subtire si nu amortizeaza socurile. Acest lucru poate duce la fasciita plantara si la probleme de genunchi, sold si spate.

Sandalele cu platforma

Sandalele cu platforma rigida genereaza la randul lor diverse dureri de picioare. Ele pot antrena, de asemenea, fasciita plantara si entorse ale gleznei. Atunci cand partea din spate a platformei este mult mai ridicata decat cea din fata se exercita o presiune prea mare asupra metatarsienelor si se submineaza biodinamica mersului.

Ce solutii ai la dispozitie? 

Daca iti plac balerinii incerca sa pui o talpa ortopedica pentru a reduce presiunea asupra zonelor sensibile si a preveni durerile. Cu toate ca talpile se dovedesc eficiente, ele nu fac minuni si cel mai bine este sa nu-i porti zilnic. 
In ceeea ce priveste slapii unii ortopezi apreciaza ca o alternativa mai buna sunt cei cu talpa un pic mai groasa si intarita pentru ca sunt conceputi pentru activitati mai intense, ca mersul pe jos. 
Daca indragesti sandalele cu platforma poti opta pentru o platforma joasa care sa-ti ofere un mers mai confortabil. 
In general fiecare tip de incaltaminte prezinta avantaje dar si dezavantaje, din aceasta cauza este bine sa ai mai multe modele pe care le alternezi constant: sandale, pantofi sport (tenisi sau bascheti), balerini, slapi. In plus, daca folosesti o singura incaltaminte este dificil sa o schimbi fara sa te doara picioarele. Schimband in permanenta tipul de incaltaminte, ai o mai buna flexibilitate a muschilor si nu mai apar intinderi ale tendoanelor.


Ce incaltaminte este optima?

Incaltamintea ideala este cea cu talpa sau tocuri de inaltime intermediara de cel mult 3-4 cm, care sunt stabile si absorb bine socurile. De asemenea, incaltarile trebuie sa aiba cel putin un element rigid care sa fixeze picioarele. Cand mergi mai mult pe jos alege o incaltaminte confortabila care sa nu te stranga si sa nu-ti comprime picioarele, cand faci sport alege-o pe cea potrivita pentru tipul de sport practicat, iar la ocazii speciale poti opta si pentru tocuri mai inalte. O alternativa buna pentru un mers sanatos in timpul verii sunt espadrilele. Persoanelor supraponderale mai predispuse la durerile cronice ale picioarelor, le este recomandata incaltamintea sport cu amortizare.
  
Sa nu uitam ca este vara si mersul descult este ideal pentru picioare. Chiar daca in mintea noastra s-ar putea face o corelatie intre mersul cu balerini si cel descult, specialistii precizeaza ca biodinamica mersului in cele doua situatii este diferita. Un studiu american arata ca oricat de adecvata este incaltamintea, ea poate creste constrangerea articulara si in timp poate provoca osteoartrita la nivelul membrelor inferioare si probleme de spate. Mersul descult este benefic pentru ca diminueaza sensibilitatea pielii picioarelor, promoveaza densitatea osoasa si limiteaza osteoporoza.
Esti nou pe site? Afla mai multe despre Conceptul, Dieta si Exercitiile fizice Impenetrabile.





Comentarii