Cum sa-ti mentii la un nivel optim hormonul de crestere




Hormonul de crestere este produs de glanda pituitara si are rolul de a stimula cresterea la copii, dar si de a sustine de-a lungul vietii functionarea tesuturilor si organelor noastre. Dupa varsta de 30 de ani, secretia hormonului de crestere scade constant. Persoanele deficitare in acesta au densitatea osoasa si masa musculara mai scazuta, posibil mai mult tesut adipos si prin urmare o capacitate diminuata de a face exercitii fizice. Hormonul de crestere poate fi mentinut la un nivel optim care sa te ajute sa cresti mai inalt ca tanar sau sa fii in cea mai buna forma ca adult. In urmatoarele randuri iti prezentam cateva modalitati naturale de stimulare a secretiei lui:

Alege sa mananci alimente cu indice glicemic redus

Atunci cand mananci dulciuri, paine alba sau alte alimente cu indice glicemic ridicat, nivelul insulinei atinge cote inalte. Acest proces, printre altele, duce la cresterea somatostatinei, un inhibitor al hormonului de crestere. De aceea este bine sa se limiteze consumul de alimente cu indice glicemic ridicat, mai ales in cazul copiilor.

Postul intermitent

Daca nu mananci timp de 12 ore de la trezire, vei experimenta senzatia de foame. In astfel de conditii organismul secreta grelina, un hormon produs de celulele specializate din stomac si pancreas, ce stimuleaza apetitul pentru a te determina sa mananci. La randul ei, grelina stimuleaza secretia hormonului de crestere.

Exercitiile fizice anaerobe

Cand te antrenezi intens se activeaza fibrele musculare cu contractie rapida (fazice) si se elibereaza hormon de crestere. Pentru un efect maxim, este bine ca miscarile sa vizeze tot corpul si nu doar grupe musculare izolate. 

Este important sa dormi bine

In primele doua ore de somn organismul secreta cele mai mari cantitati de hormon de crestere. Din aceasta cauza se recomanda ca inainte de culcare sa nu se manance alimente cu indice glicemic ridicat care sa inhibe hormonul de crestere prin intermediul insulinei.

Scapa de kilogramele in plus

Cu cat ai mai mult tesut adipos, cu atat ai o mai mare rezistenta la insulina. Asta inseamna ca dupa fiecare masa cu carbohidrati, organismul secreta insulina in cantitati mai mari decat in mod obisnuit, ceea ce duce automat la reducerea nivelului de hormon de crestere. 

Niacina

Studiile arata ca niacina, o forma a vitaminei B3, luata pe stomacul gol are capacitatea de a favoriza secretia hormonului de crestere (Quabbe, et al, 1983). De asemenea, niacina aduce si beneficii asupra sistemului cardiovascular si a profilului lipidic sangvin (Guyton, et al, 2000).

Mananca proteine de calitate

Studiile arata ca glutamina, L-arginina si L-lizina luate inainte sau dupa efort fizic, dar si inainte de culcare influenteaza pozitiv sinteza de hormon de crestere. Nu este necesar sa suplimentezi daca ai o alimentatie echilibrata ce include oua, peste si carne de calitate.

Razi mai mult si mai des

Conform unui studiu realizat de Loma Linda School of Public Health din California, persoanele care au vizionat un videoclip amuzant aveau cu 87% mai mult hormon de crestere decat cele ce nu au beneficiat de vizionarea lui.

Evita stresul

Atunci cand esti stresat organismul secreta cortizon. Printre numeroasele efecte negative ale cortizonului se numara si inhibarea secretiei de hormon de crestere. Incearca sa relativizezi evenimentele negative si sa te bucuri mai mult de viata. 

 

Mananca bob

L-Dopa se produce in mod natural in organism din aminoacidul L-tirozina si este precursorul catecolaminelor dopamina, adrenalina si noradrenalina. Conform cercetarilor, L-Dopa favorizeaza sinteza  de hormon de crestere. Leguminoasa numita bob (vicia faba) se remarca prin continutul sau ridicat de L-Dopa.

Comentarii