Cele mai bune alimente ca sa-ti ingrijesti anxietatea


Tulburarile de anxietate necesita de obicei medicatie sau psihoterapie sau ambele - dar asta nu inseamna ca schimbarea stilului de viata iese complet din discutie. Un regim alimentar echilibrat si exercitii fizice regulate nu sunt cure, dar pot ajuta la imbunatatirea starii psihice generale. Tot asa cum s-a dovedit ca anumite alimente reduc stresul, s-a constatat ca o serie de alimente si bauturi pot ajuta la limitarea anxietatii. Aici sunt cateva din cele mai documentate: 

 

Pestele gras

Intr-un mic studiu de la Universitatea de Stat din Ohio, studentii care au primit un supliment cu omega 3 au inregistrat o reducere cu 20% a procentului de anxietate in comparatie cu studentii care au primit o pastila placebo. Decat sa fie incurajat publicul sa se grabeasca sa cumpere suplimente, ''ar trebui doar sa ia in considerare cresterea aportului de omega 3 in dieta", a spus Martha Belury, coautoarea studiului, intr-o declaratie a ei.

 

Ceaiul de musetel

Musetelul este cunoscut din timpuri stravechi pentru proprietatile sale naturale de vindecare, iar medicina moderna a inceput sa-l foloseasca din nou. Un mic studiu din 2009 a constatat o imbunatatire usoara a anxietatii la persoanele cu tulburari moderate tratate cu extract de musetel.

 

Ouale

Creierul ca sa functioneze optim are nevoie de o gama larga de vitamine din grupul B. Cand iti lipsesc vitamine de acest tip, poti sa experimentezi confuzie, iritabilitate si anxietate, printre multe alte efecte, raporteaza Psychology Today. Asigura-te ca beneficiezi de suficiente B-uri, prin incorporarea de alimente in dieta ta, cum ar fi carnea de vita, carnea de porc, citrice sau, unul din favoritele noastre, ouale. Acestea au avantajul de a fi unul dintre cele mai bogate surse in colina, o vitamina B esentiala pentru sanatatea creierului.

 

Probioticele

Se stie ca creierul si sistemul nostru digestiv comunica - cum altfel s-ar explica foamea, dar tot mai multe studii sugereaza ca bacteriile noastre din intestine sunt cel putin implicate in conversatie. Bacteriile bune, probioticele traiesc in intestine si promoveaza functionarea gastrica sanatoasa. Intr-un studiu din 2011, cercetatorii irlandezi au descoperit ca hranirea soarecilor cu o anumita bacterie probiotica din iaurt a dus la reducerea ''comportamentelor legate de stres, anxietate si depresie", mentioneaza Discover Magazine. Autorul studiului a gasit concluziile "incurajatoare" intr-un interviu cu NPR, dar avertizeaza ca este nevoie de mai multa cercetare.

 

Ceaiul verde

Este bogat intr-un aminoacid numit L-theanina, care s-a descoperit ca are in general efecte de calmare. Intr-un studiu, luarea a 200 miligrame de L-theanina de catre studenti inaintea unui test i-a ajutat pe cei predispusi la anxietate sa fie calmi. Cu toate acestea ca sa obtii aceasta cantitate din ceai ai nevoie de cinci pana la 20 de cesti, conform Health.com.

 

Lavanda si alte plante

Lavanda este apreciata pentru parfumul sau unic si pentru numeroasele sale proprietati medicinale. Se recomanda sa se bea seara un ceai inainte de culcare pentru a dormi mai bine. De asemenea deosebit de eficient pentru anxietate este ceaiul din amestec de paducel, passiflora, tei si valeriana. Chiar baute separat aceste plante dau rezultate bune.


Surse pentru acest articol: 

http://www.huffingtonpost.com/2014/02/23/best-foods-for-anxiety_n_4810919.html?utm_hp_ref=health-fitness&ir=Health+and+Fitness
http://www.passeportsante.net/fr/Actualites/Dossiers/DossierComplexe.aspx?doc=calmer-angoisse-anxiete-ressources-nature-20130118


Comentarii