Mai multe despre mersul pe jos



Stim ca mersul pe jos poate sa arda caloriile, sa reduca obezitatea si riscul de boli cardiovasculare, dar o plimbare dupa amiaza ar putea, de asemenea, sa aduca beneficii semnificative in lupta contra stresului, conform a numeroase studii. 

Odata cu venirea primaverii este momentul perfect sa devii activ si sanatos prin dobandirea unui nou obicei, si anume mersul pe jos. Nu este nevoie sa parcurgi kilometri ca sa te bucuri de beneficiile mersului pe jos, ca de exemplu: reducerea tensiunii si a anxietatii, pe langa multe alte avantaje. Fie ca este vorba de o plimbare lenta in parc cu prietenii sau de una vioaie in jurul cartierului, mergand pe jos promovezi starea de bine si calm.

Pune creierul intr-o stare meditativa


Plimbarea de fapt ajuta creierul sa treaca la o stare de calm, potrivit unei noi cercetari. Un studiu din Marea Britanie a constatat ca mersul pe jos in spatii verzi pune creierul in stare meditativa. Actul in sine declanseaza “atentia involuntara”, in sensul ca iti mentine atentia in acelasi timp cu reflectia, ducand la o minte limpede cu un grad ridicat de constientizare.

Reduce stresul


Acesta este un bun motiv pentru a face o plimbare in parc. O serie de studii au gasit ca timpul petrecut in aer liber reduce stresul si de asemenea amelioreaza atentia si memoria. Chiar si atunci cand este frig, o plimbare afara, poate imbunatati atentia si memoria cu pana la 20%. Incearca sa mergi pe jos zilnic 20-30 de minute, daca vrei sa reduci stresul si sa-ti impulsionezi mintea.

Stimuleaza producerea de endorfine


Ca orice alte exercitii cardiovasculare, mersul pe jos intensifica producerea de endorfine, care reduc hormonii stresului si atenueaza depresia usoara. Exercitiile fizice regulate, prin eliberarea de endorfine, pot imbunatati starea de bine si stima de sine.

Mersul pe jos cu prietenii reduce si mai mult stresul


Mersul pe jos in grup, pe langa faptul ca reduce stresul, contribuie la dezvoltarea relatiilor sociale. S-a demonstrat ca suportul social de la prieteni, familie si alti membri ai comunitatii creste rezistenta la stres si scade nivelul de cortizol, hormonul stresului. Prezenta unui iubit sau a unui animal de casa, este de asemenea importanta pentru reducerea tensiunii arteriale si a cortizolului. 
O plimbare cu prietenii este deosebit de benefica pentru adolescenti, deoarece s-a constatat ca interactiunea sociala reduce mult raspunsul la stres in randul tinerilor.

Amplifica energia si reduce oboseala


Mersul pe jos, in aer liber, scade oboseala si creste nivelul de energie. Potrivit unui studiu din 2008, persoanele cu stil de viata sedentar beneficiaza de reducerea oboselii cu 65% si cresterea procentului de energie cu 20% dupa un program de exercitii fizice bazat pe mersul pe jos.
Plimbarile regulate de 20 de minute pe zi reduc oboseala la pacientii cu cancer. Acestia au inregistrat dupa 3 luni de mers pe jos scaderea cu 27% a nivelului de oboseala, pe langa reducerea durerii.

 

Sursa: 

http://www.huffingtonpost.com/2013/04/03/national-walking-day-stress-relief-tips_n_2992972.html 

Comentarii