5 motive inteligente sa mananci oua


Ouale sunt minunate. Ele sunt un exemplu de imagine perfecta a ceea ce natura este capabila sa faca, ajutandu-ne sa fim frumosi in interior, cum ar fi inima noastra, cat si in afara lui, cum ar fi parul nostru.

O lunga perioada de timp ouale au avut o reputatie proasta din cauza temerilor referitoare la colesterol, dar dovezile din British Medical Journal au aratat ca un consum moderat de oua nu are niciun efect asupra bolilor de inima sau asupra accidentului vascular cerebral. Iata cinci motive pentru care ouale merg bine in alimentatia noastra:


Ouale ne pot ajuta sa facem copii sanatosi

Acestea sunt o necesitate pentru femeile gravide. De ce? Pentru ca ouale sunt pline de colina, o vitamina B cu rol esential in dezvoltarea creierului la copii. Suplimentarea cu colina a fost de asemenea legata de un risc mai mic de tulburari mentale la copii, precum si de reducerea riscului de sindrom Down si dementa.


 

Ouale pot ajuta la reducerea poftei de mancare seara

A manca un mic dejun cu multe proteine asigura reducerea poftei de mancare din cursul zilei, potrivit unui studiu din 2013. Proteinele de inalta calitate din oua au ajutat la obtinerea unei satietati mai mari, care a tinut toata ziua. Deci, daca incerci sa pierzi cateva kilograme si ti-e pofta de cipsuri si dulciuri dupa ora 19, oul poate fi alimentul pe care sa-l mananci, mai devreme, in timpul zilei.


Ouale pot imbunatati reflexele tale

Un studiu din 2014 a constatat ca tirozina, un aminoacid prezent in ou, ajuta persoanele sa dea raspunsuri mai rapide mai mult decat un placebo. Cercetatorii au remarcat ca tirozina poate aduce beneficii, de fapt, in situatii cum ar fi condusul unei masini, cand o decizie instant poate insemna diferenta dintre un accident si o zi normala de condus.

Ouale pot reduce riscul de cancer

Antioxidantii din oua te ajuta sa reduci riscul de cancer si boli de inima, doi dintre cei mai cunoscuti ucigasi moderni, potrivit unui studiu din 2010. Chiar daca prin gatire scade nivelul de antioxidanti la jumatate, inca mai raman intr-o cantitate similara cu cea care se gaseste in mere, potrivit cercetatorilor.


Ouale pot ajuta la scaderea tensiunii arteriale

Proteinele din oua ar putea ajuta la reducerea tensiunii arteriale, actionand in organism in acelasi mod ca si un inhibitor al enzimei ACE (enzima de conversie a angiotensinei), un tip de medicament pentru hipertensiune arteriala, potrivit unui studiu din 2009. Cu un risc redus de hipertensiune arteriala, vine si o reducere de risc pentru bolile de inima, ca si alte beneficii suplimentare.

Tine minte ca nu trebuie sa limitezi consumul de oua la micul dejun. Ca sa-ti usurezi munca, poti sa fierbi odata mai multe oua. Daca nu mananci dimineata, le poti folosi pentru diverse gustari, aperitive, salate, etc din timpul zilei.

Dar, asigura-te ca nu cresti aportul zilnic total de proteine animale. Un studiu din martie 2014 a aratat ca proteinele animale cresc mortalitatea la adultii cu varsta de peste 65 de ani. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa ai oua ca sursa de proteine animale, ci doar ca alimentatia ta trebuie sa fie variata, incluzand si legume si leguminoase, respectiv alte surse de proteine, de origine vegetala.



Daca ti-a placut acest articol, alatura-te, cu un simplu LIKE, comunitatii noastre de cititori de pe pagina de facebook.


Sursa:http://www.huffingtonpost.com/2014/04/13/eggs-health-benefits_n_5126337.html?utm_hp_ref=mostpopular 

Comentarii