A manca 7 sau mai multe portii de vegetale zilnic ar putea reduce riscul de moarte prematura


Mai multe legume si fructe  la micul dejun, pranz si seara ar putea sa te ajute sa te protejezi de moarte timpurie, sugereaza un nou studiu. 


Si efectele par sa fie mai accentuate in special la oamenii care au mancat zilnic mai multe portii de legume si fructe, au descoperit cercetatorii de la University College London. 

Studiul, publicat in the Journal of Epidemiology and Community Health, include date de la 65.000 de adulti cu varsta de peste 35 de ani, care au participat la studii de sanatate in Anglia intre 2001 si 2008. 

Cercetatorii au urmarit decesele din acest grup pe o perioada medie de 7,5 ani. Pana la sfarsitul perioadei de monitorizare, 6,7% dintre participanti, adica 4399 oameni au murit.

Participantii la studiu au raportat consumul a 4 portii de produse, in medie zilnic. Cercetatorii au descoperit ca exista o asociere intre consumul a 7 sau mai multe portii de fructe si legume zilnic si reducerea cu 33% a riscului de a muri din orice cauza pe parcursul perioadei de studiu. 


Si cand cercetatorii au exclus decesele din primul an de la inceputul studiului, consumul a cel putin 7 portii de legume si fructe a fost asociat cu un risc mai mic cu 42% de moarte prematura in ansamblu, cu un risc mai mic cu 25% de a muri de cancer si cu unul cu 31% mai mic de a muri de un accident vascular sau boli de inima.

Se pare ca legumele confera un efect protector mai mare decat fructele. In special, consumul a 2-3 portii de legume pe zi a fost pus in legatura cu reducerea riscului de moarte prematura, in timp ce in cazul fructelor acest risc a fost mai scazut cu 10%.

Cu toate acestea, fructele congelate si conservele din fructe, au fost, de fapt, asociate cu un risc mai mare de deces de toate cauzele in perioada de studiu. "In masura in care stim, alte studii au indicat acelasi rezultat", au scris cercetatorii in studiu. Acest lucru poate fi cauzat de lipsa accesului la alimente proaspete in situatia populatiei defavorizate sau de un stil de viata mai agitat in randul persoanelor cu sanatate preexistenta.


Cercetatorii au observat ca fructele congelate sunt pe nedrept considerate echivalentul nutritional al fructelor proaspete, iar conservele de fructe contin niveluri mai ridicate de zahar, mai ales cand sunt conservate in sirop, sau chiar si in suc de fructe.

Intr-un editorial conex, expertii de la Institute of Psychology, Health and Society al Universitatii din Liverpool au remarcat ca "problema arzatoare" este acum, daca zaharurile rafinate adaugate fructelor prelucrate ar putea reduce, nega sau inversa potentialele beneficii ale fructelor.

Intr-adevar recomandarile actuale de sanatate, care includ conserve si sucuri de fructe, ca fiind parte a consumului zilnic de produse vegetale, ar putea fi schimbat, avand in vedere cantitatea de zaharuri din acestea, au spus ei.

Sursa: http://www.huffingtonpost.com/2014/04/01/produce-premature-death-fruits-vegetables_n_5063185.html?utm_hp_ref=healthy-living


Comentarii