Ce alimente iti reduc riscul de Alzheimer?


Pastreaza creierul sanatos 

Cel mai bun lucru pe care il poti face pentru a-ti mentine creierul functional este sa practici exercitii fizice si sa mananci corect. "Nutritia este foarte importanta pentru sanatatea creierului", spune Paul Nussbaum, doctor neuropsiholog in Consiliul stiintific consultativ al Alzheimer's Foundation (SUA). "Surprinzator, creierul este format in proportie de 60% din grasimi, iar acestea izoleaza traseele nervoase. Fara ele, s-ar produce lent declinul mental", spune dr. Nussbaum. Este important de stiut: tipurile de alimente pe care le mananci, pot avea un impact real asupra sanatatii creierului. Grasimile trans si zaharul nu sunt bune pentru sanatatea lui. Dar ce alimente sunt bune si pot sa reduca riscul de Alzheimer?

Nuci (migdale, alune, nuci pekan) 

Sunt ele de mici dimensiuni, dar au o valoare nutritionala mare. Sunt pline de acizi grasi omega 3, cele mai bune grasimi de care creierul tau are nevoie. Intr-un studiu din New York State, s-a constatat ca soarecii, care au primit nuci in dieta lor, au prezentat o imbunatatire a memoriei si a activitatii de coordonare. Nucile contin, de asemenea, vitamina E si flavonoide, cu rol in protejarea creierului. 

Somon (macrou, sardine si alti pesti grasi)



Pestele gras, ca somonul, are, de asemenea, niveluri ridicate de acizi grasi omega 3 care pot reduce concentratia sangvina de betaamiloid, o proteina implicata in boala Alzheimer. Un studiu facut la Universitatea din Colombia a constatat ca cu cat o persoana mananca mai multi acizi grasi omega 3, cu atat mai mici sunt nivelurile de betaamiloizi din sange. Dr. Nussbaum sugereaza sa mananci 250 g de peste pe saptamana, pestele proaspat fiind cel mai bun, dar, poti sa iei si un supliment cu ulei de peste, dupa ce vorbesti cu medicului tau.
 

Fructe de padure 

"Antioxidantii sunt ca o matura ce curata garajul primavara", precizeaza dr. Nussbaum. Antioxidantii curata organismul. Fructele de padure contin polifenoli, un tip de antioxidanti care opresc inflamatia si permit celulelor din creier sa functioneze mai bine. Un studiu de la Universitatea dinTufts arata ca fructele de padure pot inversa incet declinul creierului, respectiv capacitatea sa de a procesa informatii. Capsunile, afinele, zmeura, etc, toate sunt bune pentru creier.


Spanac (varza creata si alte verdeturi cu frunze) 

 

Pline de antioxidanti si fibre, legumele cu frunze verzi ar trebui sa nu lipseasca din alimentatie. Intr-un studiu, femeile cu varsta de 60 de ani care in timp au mancat mai multe legume cu frunze, s-au simtit mai bine decat omoloagele lor care nu le-au consumat, in ceea ce priveste memoria, capacitatea de verbalizare si alte teste. Si noi studii au constatat ca un nivel ridicat de vitamina C, care se gaseste in spanac, poate ajuta la prevenirea dementei. 

Curcuma (Turmeric)

Mananca curry! O serie de studii au stabilit ca curcuma, condiment din curry, prin curcumina, principala sa componenta activa, poate contribui la prevenirea bolii. De asemenea, cercetatorii de la UCLA au descoperit ca vitamina D luata cu impreuna cu curcumina, poate ajuta sistemul imunitar sa scape de aminoacizii ce formeaza placa din creier asociata cu boala Alzheimer. Deci data viitoare cand gatesti, foloseste si acest aliment atat de sanatos. 

Cafeaua 

 

Acum nu mai trebuie sa te simti vinovat pentru ca iti mai torni o ceasca. Cercetatorii de la Universitatea din Miami si Universitatea din Florida de Sud au constatat ca oamenii trecuti de 65 de ani, care au baut 3 cesti de cafea pe zi, adica au avut niveluri ridicate de cafeina in sange, au dezvoltat boala Alzheimer cu 2 pana la 4 ani mai tarziu decat cei cu niveluri scazute de cafeina. Mai mult, se pare ca consumul a peste 3 cesti zilnic a avut un impact pozitiv chiar si asupra adultilor ce prezentau semne timpurii de Alzheimer. 

Ciocolata 

Daca ai trecut de la ciocolata cu lapte la cea neagra, acum mai ai un motiv de multumire. Ciocolata neagra contine flavonoide, un compus benefic pentru circulatia sangvina, care pot ajuta la combaterea bolilor de inima, dar, de asemenea, pot incetini efectele de dementa. Intr-un studiu italian, participantii, adulti mai in varsta cu simptome usoare de dementa, au baut cacao cu concentratii diferite de flavonoide. Cei care au consumat concentratii ridicate i-au depasit la testele cognitive pe cei cu doze mici. Un nou studiu este in desfasurare la National Institute on Aging pentru a se vedea daca resveratrolul, un antioxidant din cacao, vin rosu si struguri poate preveni dementa. Un sfat: o alegere sanatoasa este ciocolata neagra cu peste 70% cacao.


Daca ti-a placut acest articol, alatura-te, cu un simplu LIKE, comunitatii noastre de cititori de pe pagina de facebook.



Sursa:http://www.huffingtonpost.com/2013/02/23/alzheimers-prevention_n_2734550.html

Comentarii