De ce sunt bune grasimile saturate acum?




Un articol recent din British Medical Journal pune deoparte un mit vechi de decenii: grasimile saturate nu sunt rele pentru inima. Acest lucru se banuia de mult timp! Si acum vine stiinta sa-l sustina.

Nu grasimea este inamicul in bolile cardiovasculare, cresterea in greutate, sanatatea creierului, si in atat de multe alte probleme. Se dovedeste ca zaharul, sub diferitele sale forme, este vinovatul real de grasimile din organism. De asemenea, zaharul cauzeaza inflamatie in tot corpul, ceea ce duce la cresterea riscului de aceste boli.

Ni s-au vandut asa-numitele " produse sanatoase", cu continut scazut de grasimi alimentare, cum ar fi cookie-urile si briosele. Cand incepi sa citesti etichetele, vezi rapid cat de mult zahar este adaugat. Prin inlaturarea grasimilor, se indeparteaza si aroma. Astfel, pentru mai mult gust, grasimea este inlocuita cu zahar, substitute de zahar si sare. Si, daca continui sa citesti etichetele, vei fi surprins cat de mult zahar este, de asemenea, in unele "alimente sanatoase" ca iaurt, sos de tomate, multe sucuri de fructe, chiar si in sosurile pentru salate.



Se poate spune, fara indoiala, ca cei mai multi dintre noi se lupta cu zaharul, si nu cu grasimea. Nu branza si sunca din burger sunt problema, ci chifla, ketchup-ul si cartofii prajiti. Acestea din urma sunt carbohidrati cu indice glicemic ridicat care cresc instantaneu zaharul din sange.

Alimentele cu un pic de grasime si incarcate in zahar, nu te lasa satul dupa masa, cel putin nu pentru mult timp. Avem nevoie de grasime pentru a ne simti satui. Fara aceasta, mananci mai multe produse cu zahar, pana cand inveti sa faci alegeri alimentare mai bune.

Organismul tau este supus la maxime si minime de zahar in sange si ai nevoie de zahar ca sa te simti bine. Prin acest mecanism, intr-adevar, zaharul produce grasime.

Aici sunt cateva statistici dintr-un articol aparut in februarie in Journal of American Medical Association, pe care este bine sa le stii:

1. Zaharul este legat de un risc crescut de atac de cord si dementa, precum si alte boli inflamatorii ca: rezistenta la insulina si diabetul de tip 2, obezitate, probleme hepatice, artrite, reducerea colesterolului bun, cresterea trigliceridelor si cancer.

2. Persoanele cu cel mai mare aport de zahar au avut un risc de atac de cord cu 400% mai mare decat cele cu aporturi scazute de acesta. Retine recomandarea pe care o face American Heart Association: aportul zilnic de zahar trebuie sa fie doar 5-7,5% din aportul total caloric.

3. Este nevoie de 600 ml de suc industrial pe zi pentru a creste riscul de atac cu 30%.

4. Daca 20% din totalul caloriilor sunt din zahar, se dubleaza riscul de atac de cord.




Deci o dieta potrivita pentru inima ta, si, in general, pentru sanatatea ta, este una care include o multime de legume si unele fructe, plina de proteine de calitate si carbohidrati neprelucrati. Noi toti avem nevoie de mai mult verde sanatos si mai putina carne. De asemenea, nu trebuie sa limitezi grasimile in alimentatia ta. Ceea ce trebuie sa limitezi sunt grasimile trans. Avem nevoie de o cantitate buna de grasimi sanatoase, cum ar fi cele din uleiul de masline, avocado, nuca de cocos si seminte, si, da, de grasimi saturate din surse animale. Cele mai bune surse de grasimi animale sunt ouale, puii de gaina crescuti natural, vita hranita cu iarba si pestele salbatic.

Poti sa fii vegetarian, desigur. Doar asigura-te ca nu manaci sub influenta continutului scazut in grasimi. Pentru ca din lipsa de satietate, alimentele sarace in grasimi iti vor creste pofta de zahar, undeva pe drum.

PS:  Grasimile sanatoase sunt atat de satisfacatoare, incat nu vei mai fii tenat sa mananci repede din nou. Pot sa devina o problema numai atunci cand sunt consumate cu amidon si zahar.

Ai fost surprins sa afli ca grasimile saturate nu sunt nocive pentru inima? Mi-ar placea sa aud si parerea ta pe acest blog. Te rog sa lasi un comentariu, sa dai LIKE sau SHARE pe facebook, daca crezi ca informatia prezentata este importanta si poate sa ajute si pe altii.


Sursa: http://www.huffingtonpost.com/christiane-northrup/saturated-fat_b_4914235.html


Comentarii